Home›Huurdersdesk› Meest gestelde vragen
De meest gestelde vragen hebben we voor u op een rij gezet:
Hoe kan ik het beste mijn onderhoudsklacht melden?
Zie storingen en reparaties
Mag ik onderverhuren?
Nee, dit is te allen tijde ten strengste verboden, tenzij u schriftelijke toestemming van de eigenaar of de beheerder heeft gekregen. Door uw woning onder te verhuren c.q. aan derden in gebruik te geven, pleegt u een wanprestatie. Verhuurder kan op basis hiervan de huurovereenkomst beëindigen, los van eventuele boetes en overige kosten die u hiervoor kunt verwachten.
Wanneer krijg ik de afrekening van de servicekosten?
Uiterlijk binnen 6 maanden na sluiting van het afrekenseizoen.
Zie ook afrekening servicekosten
Hoe en tegen welke datum moet ik mijn huur opzeggen?
De huur moet bij voorkeur per aangetekende brief worden opgezegd, voor de 1e van de kalendermaand en met een opzegtermijn van een volle kalendermaand.
Opzeggen en verhuizen
Wanneer krijg ik mijn waarborgsom terug?
Zie afrekening waarborgsom
Hoe kan ik mij inschrijven voor een huurwoning ?
Hiervoor kunt u onderstaand huuraanvraagformulier gebruiken. U kunt dit invullen en vervolgens inscannen en terug mailen, faxen of opsturen per post. Let op de gevraagde bijlagen: kopie loonstrook/inkomstenverklaring, identiteitsbewijs en verklaring huidige beheerder!
Download huuraanvraagformulier
Het lukt mij niet om de huur deze maand op tijd te betalen, kan ik een regeling treffen?
Neem contact op met de huuradministratie 070 - 352 68 10