Home›Huurdersdesk› Opzeggen huurwoning
Bij een verhuizing komt heel wat kijken.
Uw huur moet schriftelijk bij ons kantoor worden opgezegd, houdt u hierbij de opzegtermijn goed in de gaten! Er dient een voor- en eindinspectie van de woning plaats te vinden en de woning dient aan het einde van de huurperiode leeg en schoon opgeleverd te worden.
Uw huuropzegging moet altijd schriftelijk gebeuren, per brief voorzien van uw handtekening. Uw opzegging is pas rechtsgeldig nadat wij uw opzegging schriftelijk hebben bevestigd. Voor de opzegging van een woning geldt doorgaans een opzegtermijn van een volle kalendermaand per 1e van de maand, na een huurtermijn van minimaal één jaar. Voor eventuele uitzonderingen of voor overige objecten verwijzen we naar uw huurcontract.
Valt de einddatum in een weekend of op een feestdag, dan dient de woning op de laatste werkdag ervóór te worden opgeleverd. Meld in uw opzegbrief ook alle telefoonnummers en email adressen waarop u bereikbaar bent en uw nieuwe adres.